چرا شرکت ها نیازمند مدیریت هوشمند ناوگان می باشند؟


دلایل زیادی وجود دارد که شرکت ها تمایل دارند تا ناوگان تحت شختیار خود را به صورت هوشمند مدیریت نمایند در اینجا به این موارد اشاره شده است.

بهبود در ارائه خدمات به مشتریان یکی از بزرگترین مزایای سیستم های مدیریت هوشمند ناوگان می باشد.

شرکت ها در حال یافتن راه هایی هستند تا بتوانند خدمات متفاوتی را به مشتریان ارائه دهند تا رضایت انها را بیش از پیش تامین نمایید.

به عنوان مثال براورد دقیق از ارسال کالا به مشتریان خود از طریق کنترل ناوگان میسر میباشد که این مورد موجب میشود تخمین دقیقی از زمان ارسال تا رسیدن ان به دست مشتری را براورد کرد .

مدیران ناوگان و سایرین به طور یکسان می توانند از ردیابی ناوگان برای شناسایی سریعترین و نزدیکترین وسیله نقلیه به مقصد را عنوان راهی برای پاسخگویی سریعتر به درخواست های جدید یا در حال تغییر مشتریان استفاده کنند.

بهینه سازی مسیریابی

دسترسی به داده های مسیر فعلی و تاریخی می تواند به مدیران ناوگان کمک کند تا زمان و سفرهای راننده را بهتر کنترل و مدیریت کنند. سیستم‌های هوشمند ردیابی ناوگان که داده‌های GPS را با داده‌های نقشه‌برداری بلافاصله ترکیب می‌کنند، می‌توانند داده‌های لحظه‌ای را در مورد ترافیک و شرایط جاده، همراه با مکان‌های فعلی ناوگان نمایش دهند. این امر به توزیع کنندگان کمک می کند تا با سرعت بیشتری وسایل نقلیه را تغییر دهند و با شرایط در حال تغییر که اتفاق می افتد سازگار شوند.

یکی دیگر از مزایای داشتن سیستم ردیابی وسیله نقلیه GPS، اطلاعاتی است که می تواند در مورد داده های تاریخچه سفر ارائه دهد. تجزیه و تحلیل داده‌های تاریخچه سفر منجر به بهبود عملکرد می شود.

جلوگیری از سرقت محموله

شرکت ها سالانه میلیارد ها تومان از سرقت محموله و وسایل نقلیه ضرر می کنند. دانستن اینکه تجهیزات شما در هر زمان دقیقاً کجا هستند، کلید مدیریت ضرر و افزایش بهره وری میباشد. با سیستم‌های پیشرو ردیابی ناوگان، می‌توانید محدودیتهای جغرافیایی را به همراه هشدارهایی که وسایل نقلیه از قلمرو خود دور می‌شوند یا خارج از ساعات کاری کار می‌کنند ایجاد کنید. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که رانندگان با خیال راحت به مسیرهای خود پایبند هستند.

علاوه بر این، پخش مجدد مسیر می تواند به مدیران کمک کند تا الگوهای توقف های طولانی و سفرهای جانبی غیرمجاز را شناسایی کنند.

بهبود بهره وری ناوگان

ردیابی ناوگان همچنین می تواند موجب کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود استفاده از دارایی استفاده شود.

به عنوان مثال، مدیران ناوگان با ترکیب موقعیت مکانی با داده‌های بی‌حرکتی موتور، می‌توانند نقاط مشکل را مشخص کنند و به رانندگان یادآوری کنند که موتورهای خود را خاموش کنند. دید در کل ناوگان می تواند به توزیع کنندگان کمک کند تا وسایل نقلیه را به طور کارآمدتر مستقر کرده و نظارت کنند، کیلومترهای خالی را کاهش داده و استفاده کلی از خودرو را بهبود بخشد. سیستم‌های ردیابی ناوگان پیشرو را می‌توان برای تولید گزارش‌های سفارشی و هشدارهای بی‌درنگ اماده کرد.

بهبود ایمنی راننده

مهم‌تر از همه، ردیابی ناوگان می‌تواند به سازمان‌ها کمک کند تا از با ارزش‌ترین دارایی‌های خود یعنی نیروی کار خود محافظت کنند.
همانطور که بسیاری از صاحبان ناوگان دریافتند، خودروی شرکت یک دارایی مهم برای برند مجموعه است. هنگامی که رانندگان شما رانندگی ایمن و مودبانه داشته باشند ، تأثیر مثبتی بر دیگرانی که جاده را با وسایل نقلیه شما به اشتراک می گذارند، دارد. خدمات ردیابی ناوگان می تواند برای حفظ و تقویت برنامه های ایمنی راننده طراحی شود و موجب بهبود عملکرد راننده شود .

مدیریت هوشمند ناوگان سالهاست که در شرکگتهای بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد اگر هنوز از سیستمهای مدیریت ناوگان استفاده نکرده اید یا به فکر بهبود ان هستید

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا