تفاوت ردیاب خودرو و موتور سیکلت در چیست؟


ردیاب خودرو و ردیاب موتورسیکلت اساساً از نظر عملکرد و هدف به طور یکسان عمل می کنند. هر دو دستگاه مبتنی بر GPS هستند (که در مقالات قبلی نحوه ی عملکرد انها توضیح داده شده است ) برای ردیابی و مکان یابی وسایل نقلیه در زمان واقعی استفاده می شوند. با این حال، ممکن است تفاوت هایی در طراحی و نصب آنها وجود داشته باشد که دلیل آن تفاوت در اندازه و ساختار بین خودروها و موتورسیکلت ها است.

در اینجا به چند تفاوت بین ردیاب خودرو و ردیاب موتور سیکلت اشاره خواهد شد.

اندازه و فاکتور فرم:

ردیاب های موتورسیکلت معمولا کوچکتر و فشرده تر هستند. آنها به گونه ای طراحی شده اند که در فضای محدود موجود در یک موتورسیکلت قرار بگیرند و اغلب به طور محتاطانه در چارچوب یا بدنه نصب می شوند. اما این موضوع بدین معنی نمی باشد که این ردیاب ها در خودرو قابل استفاده نمی باشد و یا بالعکس ردیاب ها بر اساس انتظاراتی که مشتری دارد قابل استفاده می باشد.

گزینه‌های نصب:

به دلیل تفاوت‌های ساختاری بین خودروها و موتورسیکلت‌ها، ممکن است در نحوه نصب ردیاب‌ها تغییراتی وجود داشته باشد. ردیاب‌های موتورسیکلت اغلب دارای پایه‌های مخصوصی هستند که برای مقاومت در برابر ارتعاشات طراحی شده‌اند و به طور ایمن بر روی قاب موتور سیکلت یا زیر باک و یا زین موتور نصب میشود . از سوی دیگر، ردیاب‌های خودرو را می‌توان با روش‌های مختلفی نصب کرد، مانند پنهان کردن آن‌ها در پشت داشبورد یا زیر صندلی‌ها.

منبع تغذیه:

در حالی که ردیاب‌های خودرو و موتورسیکلت برای کار کردن به برق نیاز دارند، ردیاب‌های خودرو اغلب می‌توانند برق را مستقیماً از باتری خودرو بگیرند. در مقابل، ردیاب‌های موتورسیکلت ممکن است به دلیل سیستم الکتریکی محدود موتورسیکلت‌ها، نیاز به باتری یا منبع تغذیه جداگانه داشته باشند.

ملاحظات زیست محیطی:

موتورسیکلت ها در مقایسه با خودروها بیشتر در معرض شرایط آب و هوایی مختلف قرار دارند. ردیاب‌های موتورسیکلت اغلب با ویژگی‌های ضد آب و هوا و استحکام اضافی برای مقاومت در برابر این عناصر ساخته می‌شوند، مانند ضد آب بودن و مقاوم بودن در برابر گرد و غبار یا زباله. ردیاب‌های خودرو، در حالی که هنوز قادر به تحمل چنین شرایطی هستند، ممکن است از سطح حفاظت محیطی مشابه ردیاب‌های مخصوص موتورسیکلت برخوردار نباشند.

شایان ذکر است که در حالی که این تفاوت‌های بالقوه وجود دارد، ردیاب‌های زیادی نیز در بازار موجود است که می‌توانند به جای یکدیگر برای خودروها و موتورسیکلت‌ها مورد استفاده قرار گیرند. در نهایت، انتخاب ردیاب ممکن است به نیازهای خاص خودرو و ترجیحات مالک بستگی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا