ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟


دزدگیر یک سیستم  امنیتی خودرو می باشد  یک وسیله الکترونیکی  که در وسیله نقلیه نصب می شود تا از سرقت از خودرو یا لوازم داخل آن جلوگیری نماید.

موارد  مختلفی وجود دارد که می تواند زنگ هشدار را به صدا درآورد. از دزدگیر می توان برای ترساندن دزد استفاده کرد. با این حال، اگر فاصله مالک خودرو با وسیله نقلیه زیاد باشد ، بعید است که بتواند به سرعت پاسخ دهد. اینجاست که دستگاه های ردیاب خودرو برای نجات وارد می شوند.

هنگامی که دزدگیر ماشین فعال می شود، یک پیام اعلان به تلفن همراه مالک، تبلت یا رایانه شخصی متصل در مرکز کنترل ارسال می شود. به این ترتیب، مالک خودرو می‌تواند خودرو را بررسی کرده و در صورت نیاز اقدامات لازم جهت جلوگیری از سرقت را انجان دهد.

دزدگیر خودرو از چندین قسمت مختلف تشکیل شده است. دزدگیرهای خودروهای امروزی که به اساسی ترین دسته ها تقسیم می شوند، از یک کامپیوتر، یک گیرنده که به کد کلید شما پاسخ می دهد، یک بلندگو و چندین سنسور مختلف تشکیل شده اند.

نحوه کار دزدگیر خودرو ساده است: هنگامی که زنگ هشدار روشن می شود و یک سنسور پاسخ دریافت می کند، زنگ هشدار به صدا در می آید. هنگامی که سنسورها هیچ فعالیت غیرعادی را ثبت نمی کنند، دزدگیر خودرو فعال اما بی صدا و غیر قابل توجه می ماند.
دزدگیرهای خودروهای قدیمی معمولاً فقط شامل یک یا دو سنسور هستند – معمولاً یک سنسور درب و یک سنسور شیب/شوک. امروزه، آلارم‌های خودرو – به‌ویژه آلارم‌های نصب‌شده برای وسایل نقلیه گران‌ قیمت می‌توانند از دو تا ده سنسور مختلف داشته باشند.

نصب دزدگیر در وسیله نقلیه شما ایمنی ایجاد میکند اما این ایمنی نسبی است و کاربرد کافی ندارد و امنیت کاملی ایجاد نمیکند .اینجاست که نقش استفاده از سیستمهای امنیتی خودرو بسیار پررنگ می شود.

چرا نصب ردیاب (GPS) بر روی وسیله نقلیه الزامی می باشد؟

ردیابی وسیله نقلیه یک سیستم ردیابی وسیله نقلیه با استفاده از فناوری‌های ماهواره ای ، موقعیت مکانی یک وسیله نقلیه را در هر حالتی که باشد  را از طریق یک سخت افزار ردیابی که بر خودرو تعبیه شده است، و نرم افزاری که قابلیت نصب بر روی موبایل ، تبلت و کامپیوتررا دارد قابل کنترل می باشد.

ردیابی وسیله نقلیه  برای صاحبان خودروهای خصوصی و مدیران ناوگان که می‌خواهند اطلاع دقیق از وضعیت خودروهایشان در هر لحظه از زمان دقیقاً در چه وضعیتی می باشد حائز اهمیت می باشد و موجب افزایش کارایی، ایمنی، امنیت و مدیریت عملیاتی وسایل نقلیه ناوگان میشود. و برای مشاغلی که ارتباط مستقیم با وسایل نقلیه دارند ایده آل می باشد.

برای مدیران ناوگان، نرم افزار ردیابی GPS اطلاعات مربوط به عملکرد و مدیریت وسیله نقلیه، از جمله سرعت، مسافت سفر، و رفتار راننده را جمع آوری و ذخیره می کند – که می تواند توسط صاحبان ناوگان خودرو برای بهبود ایمنی و کاهش هزینه های جاری استفاده شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا